2026’da net 28 bin 75 lira olarak uygulanan asgari ücret için yeni dönem başlıyor. Aralık ayında başlaması beklenen görüşmelerde 2027 ücreti belirlenecek. Peki, asgari ücret belirleme süreci nasıl ilerliyor? Ücreti belirlerken etkili olan faktörler neler? İşte detaylar…
Asgari ücret, ilk kez 1936’da İş Kanunu’nda düzenlendi; uygulamaya 1951’de geçildi. Geçmişte bölge ve sektöre göre farklı ücretler belirlendi. 2013’te yaş ayrımının da kaldırılmasıyla bugünkü ulusal tek ücret sistemine geçildi.
ASGARİ ÜCRET KOMİSYONU NASIL ÇALIŞIYOR?
Asgari ücreti, işçi, işveren ve kamu temsilcilerinden oluşan 15 üyeli komisyon belirliyor. İşçi tarafını TÜRK-İŞ, işveren tarafını TİSK temsil ediyor. Kararlar oy çokluğuyla alınıyor. Bu yıl masada TÜRK-İŞ'in olup olmayacağı merak ediliyor. Eğer TÜRK-İŞ katılmazsa yeni ücret, komisyona katılan üyelerin oylarıyla belirlenecek.
2027 İÇİN OLASI ZAM SENARYOLARI
-Yüzde 30: 36.498 TL
-Yüzde 32,5: 37.200 TL
-Yüzde 35: 37.902 TL
Mevcut 28 bin 75 liralık net ücret üzerinden yapılan hesaplamalarda, yüzde 30’luk artışla ücret 36 bin 498 liraya; yüzde 32,5’lik artışla 37 bin 200 liraya; yüzde 35’lik artışla ise 37 bin 902 liraya çıkıyor.
Bunlar, olası artış oranlarına göre hazırlanan senaryolar. 2027’de geçerli olacak net asgari ücret, aralıktaki komisyon görüşmelerinin ardından açıklanacak.
Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.